Mikroświat w grze [Hearts of Iron IV]

Awatar użytkownika
Robert Drenin Stempel
Posty: 1939
Rejestracja: pt kwie 08, 2022 7:06 pm

Mikroświat w grze [Hearts of Iron IV]

Post autor: Robert Drenin »


Towarzysze, jak i Mieszkańcy Pollinu!




Jakiś czas temu, zwłaszcza na discord, byłem aktywny i podawałem do wiadomości postępy w tworzeniu moda do Hearts of Iron IV, dotyczącego naszego mikroświata. Normalnie wątek ten zacząłbym wtedy, gdy już byłby stworzony ten mod, aby móc dowiedzieć się o celach narodowych innych państw. Jednakże stety, niestety, gra oczywiście siłą rzeczy wymaga sporządzenia map i to nie jednej. Więc wątek ten musi najwyraźniej już zostać stworzony, aby ustalić pewne sytuacje geograficzne na Pollinie oraz zebrać wszystkie mapy, jakie tylko są, do jednego wora.




Natomiast o co chodzi z tym modem i dlaczego jest to tworzone? Teoretycznie mógłbym powiedzieć, że jest tworzony "bo tak", gdyż nie ma to jakiegoś konkretnego celu. Jednakże porządnie stworzony mod może być pewnie podstawą do zainteresowania się osób nie znających mikroświata, czyli wychodzi zatem na to, że mod promowałby nasz v-świat, poprzez możliwość wcielenia się w dowolny kraj na Pollinie w grze. Dodatkowo celowałby do osób, które potencjalnie mogłyby się interesować polityką, wojskowością lub podobnymi kwestiami, gdyż Hoi4 jest grą strategiczną.




Jednakże dla osób też ciekawskich, to pomysł moda do Hoi4 dotyczącego mikroświata już zrodził się co najmniej rok temu. Tyle, że wtedy wykraczało to poza moje możliwości, a niedawno miałem przyjemność przekonać się, że jednak jest szansa na stworzenie go.




A co jest konkretnie potrzebne? Otóż prawie wszystko, gdyż Hearts of Iron IV jest tak stworzone, że można pójść w ścieżkę historyczną, która faktycznie miała odzwierciedlenie realne, ale również i w alternatywy, które się nie wydarzyły, ale mogły. Dotyczy to zarówno decyzji podejmowanych przez narody, ale również i liderów oraz ideologii (gdyż w Hoi4 można zmienić dowolny kraj w co najmniej 4 podstawowe ideologie: Komunizm, Faszyzm, Demokracja, Bez powiązań).




Jednakże może i to tak wszystko pięknie i fajnie brzmi, ale za nim do tego wszystkiego byśmy doszli, to poprzedza nas być może największa zmora i dylemat naszego mikroświata - mapy. Aby rozgrywka mogłabyć fajna i sprawiedliwa, to oczywiście musi odzwierciedlać prawdziwe wielkości państw, czyli nie można zastosować "zakłamanych" wielkości kontynentów, gdyż wtedy dane państwo w grze będzie tak naprawdę większe, niż jest faktycznie na Pollinie. Toteż kwestię mapy mogłem sięgnąć do dawnej dyskusji w Palatynacie Leocji, dotyczącej właśnie prawdziwych rozmiarów naszych kontynentów.




Ale kiedy ten problem został "rozwiązany", to oczywiście pojawiły się następne. Gra, aby wygenerowała prawidłowy wygląd świata, to potrzebuje jeszcze mapy: Lądowej, Wysokościowej, Biomowej, Rzek, Prowincji, czy Lasów. Mapy sporządzam wraz z Towarzyszem @Dimitrij Ścierkow, ale i tak potrzebna jest pomoc innych osób, przede wszystkim po to, aby właśnie zebrać wszystkie informacje, do wcześniej wspomnianych map, z całego Pollinu.




Tutaj dochodzimy właśnie to kwestii, czemu ten wątek został teraz stworzony. Na discordzie @Joahim von Ribertrop słusznie zauważył, że przykładowo Warta na Vaarlandzie, musi nagle magicznie zniknąć na granicy Niemieckiej z Rzeczpospolitą. Tak można zrobić w grze, ale z pewnością będzie to nie wyglądało naturalnie. Wątek właśnie też dlatego został stworzony, aby ustalić również pewne kwestie na potrzeby gry.




Z pewnością jeśli chodzi o postępy w tym modzie, to bardziej będę aktywny na discordzie. Jednakże takie ważniejsze postępy, jak przykładowo skończenie któreś mapy, to już mogą pojawić się na forum, aby podać tak do publicznej wiadomości.


Tow. Robert Drenin
Były Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych ZKRR
Były Przewodniczący Rady Brodryjskiej Kolektywistycznej Republiki Rad
Awatar użytkownika
Robert Drenin Stempel
Posty: 1939
Rejestracja: pt kwie 08, 2022 7:06 pm

Mikroświat w grze [Hearts of Iron IV]

Post autor: Robert Drenin »


Ja mogę w sumie podać do publicznej wiadomości, iż oczywiście prace nad modem zostały wznowione i została już mniej więcej sporządzona mapa rzek, wysokościowa oraz lądowa, a obecnie jestem na etapie tworzenia mapy prowincji oraz biomów.


Tow. Robert Drenin
Były Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych ZKRR
Były Przewodniczący Rady Brodryjskiej Kolektywistycznej Republiki Rad
Awatar użytkownika
Albert Fryderyk de Espada Stempel
Posty: 152
Rejestracja: sob sie 28, 2021 12:01 am

Mikroświat w grze [Hearts of Iron IV]

Post autor: Albert Fryderyk de Espada »



28 minut temu, Robert Drenin napisał:




Ja mogę w sumie podać do publicznej wiadomości, iż oczywiście prace nad modem zostały wznowione i została już mniej więcej sporządzona mapa rzek, wysokościowa oraz lądowa, a obecnie jestem na etapie tworzenia mapy prowincji oraz biomów.














ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Robert Drenin Stempel
Posty: 1939
Rejestracja: pt kwie 08, 2022 7:06 pm

Re: Mikroświat w grze [Hearts of Iron IV]

Post autor: Robert Drenin »

Towarzysze!
Aby nie być gołosłownym i pokazać, że postępy w modzie trwają w najlepsze, oficjalnie oznajmiam, że wczoraj osiągnięty został szczególny etap naszych prac nad modem. Przedstawiam Towarzyszom mapę mikroświata w Hoi4:
(Oczywiście szczególne zasługi należą się Anglovowi za nieocenioną i bezgraniczną pomoc przy stworzeniu tej mapy)
Obrazek
Tow. Robert Drenin
Były Wiceprzewodniczący Rady Komisarzy Ludowych ZKRR
Były Przewodniczący Rady Brodryjskiej Kolektywistycznej Republiki Rad
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość