Projekty pojazdów opancerzonych.

Awatar użytkownika
Camillo Voychic Stempel
Posty: 26
Rejestracja: ndz maja 08, 2022 7:20 pm

Projekty pojazdów opancerzonych.

Post autor: Camillo Voychic »

Ostatnia wiadomość z poprzedniej strony wątku

Armia pancerna ZKRR nie może się opierać tylko i wyłącznie na MBT i cięższych pojazdach. Podstawę każdej armii pancernej stanowią lżejsze pojazdy, które mają być tanie, mobilne oraz przede wszystkim mają wspierać piechotę i przeprowadzać zwiad. Pierwszym takim nowoczesnym pojazdem w naszej armii jest właśnie ten projekt.
2Z43 'Jusznica'
Przed przejściem do parametrów pojazdu będzie krótki opis. Pojazd ten został opracowany do wspierania piechoty, przeprowadzania zwiadu pasywnego oraz do flankowania pojazdów pancernych z zaskoczenia. Pojazd ten nie posiada wybitnego pancerza jak ostatni projekt, lecz jest wystarczający, by zatrzymać kule karabinowe kalibru .50 oraz odłamkowe granaty ręczne. Wóz ten mianowicie nie został zaprojektowany do walki z innymi czołgami w zwarciu, lecz do ataku na nie z ukrycia, na co pozwala niska sylwetka; więc gruby pancerz jest zbędny. Niewielka masa pojazdu połączona z potężnym silnikiem mogącym wyciągnąć 615 km, wóz ten jest kuriozalnie szybki, ponieważ na prostej drodze jego prędkość może wynieść do 76 km/h do przodu. Jusznica została uzbrojona w potężne działo kalibru 100 mm, które miotając pociskami kumulacyjnymi jest w stanie przebić się przez osłonę o grubości do 380 mm, a pociski APFSDS mogą przebić nawet 430 mm płyty pancernej. Ze względu na umieszczenie armaty w kadłubie, niemożliwym było umieszczenie stabilizatora dwuosiowego, więc zastąpiono go stabilizatorem jednoosiowym, który stabilizuje celowanie w osi poziomej. Dzięki stabilizatorowi pojazd może prowadzić celny ostrzał przy prędkości do 42 km/h, jednak by prowadzić maksymalnie celny ostrzał, należy zatrzymać wóz całkowicie, wtedy teoretycznie można celnie trafić w cel z odległości do 7000 metrów. Będąc przy temacie celowania; Jusznica została wyposażona w dalmierz stereoskopowy, który jest w stanie szybko zmierzyć odległość celu z granicą błędu 200 metrów. Co prawda dalmierz stereoskopowy nie jest tak szybki jak dalmierz laserowy w Dreninie, lecz za to jest o wiele tańszy, co przyczyni się do mniejszego obciążenia budżetowego przy masowej produkcji Jusznicy. Aby bronić się przed piechotą oraz statkami powietrznymi, zamontowano dwa karabiny maszynowe w pojeździe - KM kalibru 7.92 w kadłubie, oraz CKM kalibru .50 zamontowany na dachu pojazdu. Liczba członków załogi została zredukowana do minimum, czyli do trzech osób - kierowcy, działonowego-dowódcę, oraz ładowniczego. Pojazd ten dzięki swojej niesamowitej mobilności, maskowaniu oraz sile ognia, będzie maszyną do zabijania na polu bitwy na 3. linii, jako przysłowiowy snajper.

Specyfikacje techniczne:
Uzbrojenie: Armata gwintowana kal. 100 mm, KM kal. 7.92 mm, CKM kal. 12,7 mm
Typy pocisków wraz z penetracją: APFSDS (430), HEAT (380), OB (13)
Celowanie w pionie (stopnie): -11/20
Celowanie w poziomie (stopnie): 11/16
Pancerz kadłuba (przód/boki/tył) z ekwiwalentem wybranej amunicji:
30/20/20 (HEAT/HESH/OB)
30/20/20 (APFSDS)
Masa własna: 13,2 ton
Silnik: 1.9L V10 615 km
Prędkość maksymalna na drodze (przód/tył): 76/37 km/h
Prędkość celowania: 37 st/s
Prędkość obrotu kadłuba: 40 st/s
Liczba biegów (przód/tył): 6/2
Liczba załogantów: 3 (kierowca, działonowy-dowódca, ładowniczy)
Liczba pocisków w magazynie: 50

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Camillo Voychic Stempel
Posty: 26
Rejestracja: ndz maja 08, 2022 7:20 pm

Re: Projekty pojazdów opancerzonych.

Post autor: Camillo Voychic »

Związkowi Kolektywistycznych Republik Rad brakuje IFV. Pojazdy wsparcia piechoty są niezwykle ważne w niektórych sytuacjach na polu bitwy. Dlatego też przychodzę do was z projektem pierwszego radzieckiego pojazdu wsparcia piechoty.

1Z44 'Skorpion'

Pojazd ten ma charakterystyki podobne jak każdy inny IFV; posiada małokalibrowe działo, jest mobilny, oraz posiada zdolność do desantowania piechoty i działania w trudnych warunkach. Wóz ten jest wyjątkowo ciężki jak na swój typ, bo waży ponad 24 tony ze względu na stosunkowo spore opancerzenie. Pojazd ten oprócz pancerza przedniego kadłuba i wieży pod ostrym kątem, posiada przeciwkumulacyjne ekrany wykonane z kevlaru, które są w stanie zatrzymać wiązki kumulacyjne z ręcznych granatników przeciwpancernych oraz małokalibrowe pociski kumulacyjne z armat; oraz szereg blach na przednim pancerzu kadłuba o grubości 40 mm, które jeszcze bardziej zwiększają ochronę przed pociskami APFSDS. Oprócz tego załoga znajdująca się w kadłubie pojazdu jest dodatkowo chroniona przez przekładnię, silnik oraz płytę przeciwodłamkową o grubości 10 mm, które skutecznie zablokują większość pocisków do kalibru 57 mm oraz niektóre pociski kumulacyjne, a nawet słabsze pociski APFSDS. Pojazd ten ze względu swoją masę i budowę kadłuba, nie ma właściwości amfibijnych, więc nie ma możliwości, by mógł przekraczać głębokie rzeki bez utraty właściwości bojowych. Jednak są też plusy; Oprócz świetnego pancerza, skorpion jest bardzo mobilny. Jego prędkość maksymalna przekracza 70 km/h oraz jest nadprzeciętnie zwrotny. Wóz posiada niewielki rozmiar i niski profil, co pozwala na skuteczne maskowanie w gęstej roślinności oraz w okopach. Przechodząc do kwestii uzbrojenia; O tym, że skorpion ma skuteczny pancerz na wieży już była mowa. IFV jest uzbrojony w armatę automatyczną kalibru 37 mm, która jest ulokowana w jarzmie oscylacyjnym. Wieża oscylacyjna przynosi wiele korzyści, takie jak powiększenie przestrzeni na mechanizm autoładujący, zwiększenie przestrzeni na samą armatę oraz system zasilania i hydrauliczny, ale też pozwala na zwiększenie pancerza w miejscu mocowania armaty oraz oddziela załogę od przedziału bojowego. Wcześniej wspomniany mechanizm autoładujący pozwala na zwiększenie szybkostrzelności broni głównej, zwiększenia bezpieczeństwa załogi oraz daje możliwość zestrzelenia nisko lecących samolotów oraz śmigłowców. Amunicja nie jest umieszczana w kasetach, lecz jest umiejscowiona na taśmie, która łączy zamek działa wraz z zasobnikiem amunicyjnym umiejscowionym w koszu wieży, co teoretycznie pozwala prowadzić ogień ciągły z ograniczeniem, jakim jest ryzyko przegrzania się broni; Dlatego zalecany jest ostrzał seriami, by zmniejszyć ryzyko przegrzania broni, w tym również odkształcenia się wnętrza lufy i zacięcia armaty. Amunicja, jaką strzela ten pojazd, są to amunicja zapalająca, burząca, przeciwpancerno-zapalająca oraz przeciwpancerna o dużej prędkości. Ostatnia z nich, jak sama nazwa wskazuje, charakteryzuje wysoka prędkość wylotowa, która może wynieść nawet 1400 m/s oraz mogą przebić płytę pancerną o grubości 140 mm przy nachyleniu 90 stopni względem kąta natarcia pocisku. Powyżej kąta 25 stopni, trafienie w 100% kończy się rykoszetem. Reszta wymienionej amunicji służy do walki z piechotą, lekko opancerzonymi pojazdami oraz jednostkami lotniczymi. Kończąc na szczegółach; Skorpion wyposażono w noktowizor w wizjerze dowódcy i kierowcy oraz w celownik noktowizyjno-termowizyjny, który pozwoli działonowemu na prowadzenie ostrzału przy niskim natężeniu światła oraz ostrzału na zamaskowane cele, na przykład za zasłoną dymną. Ponadto działo zostało wyposażone w stabilizator dwuosiowy, system kierowania ogniem oraz system zasilania, który jest napędzany przez samo działanie silnika. Koniec końców; Pojazd ten jest zdolny do możliwości desantu do dwóch żołnierzy. Przestrzeń transportowa znajduje się z tyłu pojazdu. Przedział jest ten wyposażony w trzy włazy, jeden z tyłu pojazdu i dwa pozostałe na dachu kadłuba. Włazy na dachu są dodatkowo wyposażone w wizjery, które umożliwiają obserwację zewnętrza dla żołnierzy transportowanych w pojeździe.
Specyfikacje techniczne:
Uzbrojenie: Gwintowane działo automatyczne kal. 37 mm, 2x KM kal. 7.92 mm, CKM kal. 12,7 mm
Typy pocisków wraz z penetracją: HVAP (140), HEF-T (7), AP-T (40)
Celowanie w pionie (stopnie): -11/23
Czas przeładowania następnego pocisku: 0.8 sekund
Pancerz kadłuba (przód/boki/tył) z ekwiwalentem wybranej amunicji:
190/120/30 (Chemiczna)
40+40/40/30 (Kinetyczna)
Pancerz wieży (przód/boki/tył) z ekwiwalentem wybranej amunicji:
55/40/40 (Chemiczna)
40/40/40 (Kinetyczna)
Masa własna: 24,54 ton
Silnik: 1.55L V16 870 km
Prędkość maksymalna na drodze (przód/tył): 74/31 km/h
Prędkość celowania w osi pionowej: 46 st/s
Prędkość celowania w osi poziomej: 38 st/s
Prędkość obrotu kadłuba: 46 st/s
Liczba biegów (przód/tył): 6/2
Liczba załogantów: 3 (kierowca, dowódca, działonowy)
Liczba pocisków w magazynie: 245

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wojsko Lądowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość